מאמרים - Nogasite

מידע חיוני לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

מה חשוב לדעת לקראת בניית אתר

בעלי עסק קטן ובינוני שעדיין אין להם אתר-למרות שמבינים את החשיבות דוחים את  פרויקט בניית האתר – אם בגלל הזמן והמשאבים שזה דורש או חוסר מידע בנושא. אז מה צריך לדעת ואיך מתחילים?

10 נקודות שיעזרו לכם להתקרב אל המטרה של בניית אתר:

1. מטרת האתר

אתר תדמית, אתר חנות – האם הכוונה היא רק להראות את השירותים שאתה נותן (אתר תדמית)  או גם למכור דרך האתר (חנות מקוונת). האם אתה מתכוון בהמשך להוסיף תכנים באופן שוטף? האם אתה מעוניין בבלוג, באינטרקציה עם לקוחות וכו'.

2. הכנת תכנים לקראת בניית אתר

אני ממליצה בשלב הראשוני ביותר להכין שני דפים: א. אודות – בו יסופר על מהות העסק, על בעלי העסק, מוטו, חזון וכו'. ב. דף שני – פירוט כל המוצרים / השירותים – בשלב ראשון עמוד אחד כללי. בהמשך – בדרך כלל יהיה עמוד לכל נושא/ או מוצר. ג. עמוד הבית – נבנה ומעוצב אחרי סעיפים א' וב'. הערה: אפשר ורצוי להיעזר בכותב תוכן מקצועי לפחות לעמוד אודות.

3. באיזו פלטפורמה לבחור

יש פלטפורמות רבות לבניית אתרים – הן מתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות – אלו הבנויות על קוד פתוח – האתר ניתן לניוד. ואלו הבנויות על קוד סגור –  אתר שאינו ניתן לניוד. יש  לזה חשיבות רבה, כיוון שבמערכת   קוד סגור בעל האתר נתון בידיו של מתחזק האתר בכל מצב – גם עם עליית מחירי תחזוקה וגם תנאי השירות. המערכת הנפוצה בעולם ובארץ והחביבה גם עלי היא מערכת וורדפרס – שהיא כמובן בנוייה בקוד פתוח ויש לה עוד יתרונות רבים מבחינת איכות ויכולות האתר, ועם תוספים מעולים לקידום אורגני, עריכה, עיצוב, טעינה, אבטחה ועוד…

4. דומיין

השם הייחודי של האתר אשר נרשם באתר הדומיינים העולמי על ידי אחת מהחברות שמספקות שירותים אלו – יש הרבה כאלו בארץ ובחו"ל  (ההבדלים בשירות ובמחיר), בכל מקרה זו הוצאה זניחה. מומלץ לבחור שם דומיין מתאים לנושא ואשר קל לזכור אותו. הרשם באחד מאתרי הרישום ושם תוכל לראות אם השם פנוי. במידה והשם שאתה רוצה תפוס תצטרך לנסות עם סיומת שונה או לשנות אותו.כדאי לעשות זאת כבר ברגע שחשבת על שם לקראת בניית אתר – לפני שהשם יתפס.

5. אחסון האתר

אתר חייב להיות מאוחסן בשרת המיועד לאחסון אתרים. חשוב מאוד לבחור את החברה שנותנת את שירות ברמה גבוהה בשרת מאובטח ומהיר ושירות ומענה אנושי זמין תמיד. בדרך כלל בונה האתר דואג לאחסון ולתחזוקת האתר.

6. מחירים

המחירים כמובן משתנים בהתאם לסוג האתר, גודל האתר, הפיצ'רים המיוחדים וכל השירות המתלווה לבניית האתר, כמו: גרפיקה, עריכת תכנים והעלאת תכנים, תמונות (קנויות) קידום אורגני ועוד… ראו כאן מחירים, יש גם מבצעים.

7. עיצוב האתר

התבניות המעולות והגמישות נותנות אפשרויות רבות לעיצוב. יש בוני אתרים שעם קצת כישרון וחוש אסטטי יוכלו להפיק את המיטב וישנם אחרים שיזדקקו לשירותיו של מעצב גרפי. אם יש לוגו ומיתוג – זה כבר נותן את הכיוון לאפיון העיצוב, אם אין אז בכל מקרה צריך את שירותי הגרפיקאי. ונקודה הכרחית  – עיצוב רספונסיבי – מותאם לגדלי מסכים שונים ובמיוחד לטלפון.

8. תמונות

תמונות איכותיות משפיעות במיוחד על מראה האתר. באתרים המציגים מוצרים למכירה או לראווה חשוב שיוצגו תמונות  שצולמו בידי צלם מקצועי. אם האתר עוסק בשירות ולא במוצרים – כמו לדוגמה: פסיכולוג, עורך דין, יועצים למיניהם או נותני שירותים מכל סוג – אפשר לרכוש כמה תמונות באתרי תמונות. יש גם בחינם, רק צריך לבדוק היטב לגבי זכויות יוצרים כדי לא להסתבך בתביעה.

9. קידום אורגני

תכני האתר מאוד משפיעים על הקידום האורגני, לכן יש לכתוב תכנים בעלי ערך ולהכניס מילות חיפוש מתאימות. מעבר לזה יש הרבה פרמטרים שמשפיעים על הקידום האורגני, אבל בשלב זה אנו מתייחסים להכנת התכנים. כשאני בונה אתר ללקוח אני מסבירה לו כיצד להכין את התוכן. גם התמונות משפיעות על הקידום האורגני א. התמונות צריכות לא להיות כבדות מעבר למה שצריך. ב. שם הקובץ צריך להיות באנגלית ובכל משמעות מתאימה. לאחר שמעלים את התמונה לאתר יש לתת לה שם משמעותי בעברית – שזה גם מהווה מילת חיפוש.

10. ניהול ותחזוקת האתר

בדרך כלל בונה האתר אחראי על אחסון האתר (ראה סעיף 5) אלא אם הלקוח מבקש אחרת. אני מאחסנת ואחראית על תקינות האתרים שהקמתי. אני מלמדת את הלקוח/בעל האתר כיצד להוסיף ולעדכן תכנים ולעדכן תוספים. הלקוח יכול לבחור לא לעשות זאת בעצמו ולהיעזר בשירותיו של בונה האתר (או אדם מקצועי אחר מהתחום). צרו קשר למידע נוסף  

לפי בינה מלאכותית:
בעת בניית אתר אינטרנט, חשוב שתהיה הבנה ברורה של מטרת האתר, קהל היעד ואיזה תוכן ייכלל. האתר צריך להיות קל לניווט, עם היררכיה ברורה של מידע ודפים מאורגנים היטב. עיצוב אתרים טוב הוא גם חשוב, עם תשומת לב לטיפוגרפיה, צבע ותמונות. חשוב לוודא שהאתר רספונסיבי ונגיש במכשירים ובדפדפנים שונים. יש ליישם אסטרטגיות אפקטיביות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לשפר את הנראות של האתר
בדירוג מנועי החיפוש. כמו כן, חשוב לעדכן ולתחזק את האתר באופן שוטף כדי לשמור על אבטחתו ולהבטיח שכל הקישורים והפיצ'רים פועלים כראוי. לבסוף, יש לספק ערוצי תקשורת ברורים ויעילים כדי לאפשר למבקרים ליצור קשר עם בעלי האתר או מנהלי האתר בקלות.

דפדוף בין פוסטים: