קידום אתרים - על קצה המזלג

קידום אתרים - על קצה המזלג

מה מחפשים בגוגל?

קידום אורגני

בדרך כלל הגולשים באינטרנט מחפשים מידע, שירות, או מוצר, במנוע החיפוש של גוגל. 
קיימים עוד מנועי חיפוש, אך גוגל הוא הפופולרי ביותר. כדי שגוגל ימצא את האתר שלך יש צורך בקידום!
קידום אתרים הוא תחום רחב, אך חשוב להדגיש: יש הרבה מה לעשות בנושא קידום האתר לפני שמוציאים סכומי כסף גדולים. 
הקידום מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: קידום אורגני וקידום ממומן.


חלק א. קידום אורגני SEO – במחשבה תחילה:

אתר אופטימלי לקידום אורגני

קידום אורגני תופס מקום חשוב כבר בתהליך תכנון האתר והתכנים. המטרה העיקרית בהקמת האתר היא – להביא לקוחות לעסק שלך דרך תנועת הגולשים, אשר חלקם יהפכו ללקוחות. לכן חשוב:

 הקמת אתר על פלטפורמה נכונה המכילה אלמנטים העוזרים לגוגל למצוא ולקדם את האתר.

  • תוכן איכותי, ערוך נכון ונותן מענה למי שהגיע אל הדף בעזרת  מילות החיפוש המתאימות. (גולש שהגיע לדף עם תוכן שאינו תואם למה שחיפש – לרוב יתאכזב וינטוש).
  •  מילות חיפוש (כדאי לעשות מחקר מקדים) ומוטמעות באתר באופן הנכון לקידום.
  • עיצוב מושך ונעים לעין – משפיע על חווית הגלישה ומעלה את זמן שהיית הגולש.
  • אחסון טוב – בשרת חזק, ומהיר – משפיע על מהירות הגלישה וזה משפיע על קידום בגוגל.
  • ניווט וקישורים פנימיים באתר – נוחים וידידותיים למשתמש – חשוב לחווית הגלישה.
  • קישורים חיצוניים – דו כיווניים – לסרטונים ביוטיוב, למאמרים ולאתרים אחרים.
  • תמונות בגדלים הנכונים – כדי לא להאט את הגלישה ועם שמות שעוזרים בקידום.

ככל שיש יותר כניסות וגלישות באתר, הוא יקודם יותר באופן אורגני.
לעומת זאת הרבה נטישות* גורמות לנסיגה בקידום בגוגל.
כדי להפחית את כמות הנטישות חשוב להתייחס לכל ההדגשים הנ”ל.
*חשוב להבין: נטישה נחשבת עזיבת האתר לאחר כניסה צפייה בעמוד אחד בלבד.
(יש עוד פרמטרים והשערות של מומחי קידום לגבי מה שנחשב נטישה) אני ממליצה לעיין באתר של דניאל זהאריאן. 


חלק ב. קידום אורגני –SEO – הגדלת התנועה ושימור הקהל.

קידום אורגני לאתרים SEO

  • עדכון והוספת תכנים בעלי תועלת – טוב לגולשים ומשפיע גם על הקידום האורגני.
  • בדיקה מדי פעם שהניווט תקין, ניווט שמוביל אל שגיאה 404 – Error מוריד כמובן את ערך האתר.
  • כתיבת תכנים באתרי מאמרים, כתיבה בפורמים וקישורים מדפים אלו אל האתר.
  • העלאת סרטונים ליוטיוב (סרטוני תדמית, הדרכה, מוסיקה, ועוד) ומשם קישורים לאתר – מאד מקדם!!! 
  • תמונות ופוסטים בפיסבוק עם ניווט אל האתר. החל מפרסום חינמי בקבוצות ועד לפרסום ממומן אשר יכול להביא תנועה מרובה.
  • כתיבת ניוז-לטר לתפוצת דיוור עם תכנים מעניינים ומשם קישורים לאתר.
  •  החלפת קישורים עם אתרים איכותיים אחרים, גם יוצאים וגם נכנסים.

יש עוד פעולות שניתן לעשות למען הקידום האורגני. לא חייבים לעשות הכל, אך רוב ההדגשים הנ”ל הם חיוניים.
ההחלטה מה וכמה, אם לעשות זאת לבד או עם איש מקצוע (או משולב), תלויה בכמה גורמים כמו: זמן, אפשרות ללמוד, גודל העסק, תקציב, יעד שיווקי ועוד…
לייעוץ ומידע נוסף ו/או הכוונה ליועצים וקורסים בנושאים של קידום אתרים לחצו כאן ליצירת קשר ונחזור אליכם.

קידום ממומן ב – Google AdWords או בפייסבוק

קידום אתרים

קידום ממומן בפיסבוק או בגוגל יכול לתת דחיפה חזקה לקידום האתר. מנהל מסע הפרסום* שולט בחלוקת התקציב, מחיר להקלקה, בחירת מילות חיפוש, פילוח קהלים, אזורים, שעות ועוד…
כדי להפיק את מקסימום התועלת בפרסום וקידום בתקציב נתון – העבודה צריכה להיעשות על ידי מי שלמד את המערכות.
*מנהל  מסע הפרסום יכול להיות כל אחד, אך חשוב ללמוד כיצד לעשות זאת יעיל ומשתלם, או להשתמש בשירותי אדם מקצועי.
למידע נוסף פנו אלינו